Soms niet bereikbaar – om nog beter bereikbaar te zijn.

 

Altijd bereikbaar moeten zijn voor je klanten, het lijkt bijna vanzelfsprekend. Maar waarom willen we dat eigenlijk? Is dat omdat we denken dat dit de norm is? Of vinden wij het zelf logisch dat iedereen altijd bereikbaar is? De echte vraag is:  is het wel zo nodig en kan het überhaupt wel? 

 

Lange tijd was ook ik van mening dat je altijd direct bereikbaar moet zijn voor je klanten. In de praktijk blijkt dat een nagenoeg onmogelijke opgave, zeker als je een klein en persoonlijk kantoor wilt blijven. Gewoon, omdat we soms een afspraak hebben of een cursus of in overleg zijn of omdat we een paar uur geconcentreerd willen werken. Mijn eigen overtuiging leidde regelmatig tot een hoop onrust en het verlies van focus.

 

Kortom, vanaf nu gaan we het anders doen. We zullen niet altijd meer direct bereikbaar zijn. Daartegenover staat dat we werken met een online afsprakensysteem. Via onze website of via de link in de mail kun je zelf een afspraak inplannen in onze agenda’s. Of het nu een telefonische afspraak is met een eenvoudige vraag of de bespreking van de jaarrekening: jij kunt zelf bepalen wanneer, waar en hoe wij elkaar gaan spreken.

 

De grootste winst? Zo weten we allebei zeker dat we tijd én aandacht voor elkaar hebben.
Dus eigenlijk zijn we beter bereikbaar: maar dan in kwaliteit in plaats van kwantiteit.

 

Wil je meer weten? Klik hier voor een afspraak

 

Frank